خلیج فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در ایام نوروز  امسال شاهد استقبال مناسب مسافران نوروزی از ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان بودیم.

به گزارش «خلیج فارس»؛ ناصر امیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های گردشگری کم‌نظیری در بخش‌های مختلف است که هر ساله مورد استقبال مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/12/09/3/2299510.jpg?ts=1486462047399

 وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در سطح استان بوشهر، افزود: این اقامت‌گاه‌ها در محیط‌های طبیعی و با استفاده از مصالح بومی احداث می‌شوند تا بیشترین سازگاری را با سبک معماری محلی و چشم‌انداز طبیعی داشته باشند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: گردشگری روستایی دارای جایگاه ویژه‌ای در صنعت توریسم است و در استان بوشهر نیز تلاش شده تا از این ظرفیت بهره مناسب را ببریم.

وی با اشاره به استفاده گردشگران از ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان، اضافه کرد:‌ در ایام نوروز امسال شاهد استقبال مناسب مسافران نوروزی از ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان بودیم.

امیرزاده بیان کرد: دو اقامتگاه روستایی در فقیه حسنان شهرستان دشتی و نرکوه شهرستان دیر در مهرماه امسال و در هفته گردشگری به بهره برداری رسید که در نوروز امسال حدود ۶۰۰ گردشگر در ایام نوروز در این دو اقامت‌گاه اسکان یافتند.

وی ادامه داد: در این اقامت‌گاه‌ها دو خانواده در دو روستا در کنار اعضای خانواده خودشان هم به کار مشغول شدند و هم کسب درآمد کردند و نه تنها دو خانواده در روستای خودشان ماندگار شدند و به کار مشغول شدند بلکه مشوق سایرین هم شدند که با استفاده درست از ظرفیت‌ها و منابع خود می‌توان ایجاد درآمد کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: توسعه گردشگری روستایی در استان بوشهر و اشتغال زایی برای جوانان را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.